Facebook Marketing: Facebook Leadannoncer

Facebook Leadgenerering – Få flere kunder uden besvær

Vi opsætter en effektiv kampagne, der opsamler relevante leads indenfor netop din branche. 

Præcis målretning giver bonus

Det er ikke altid, at det kan betale sig at gå bredt ud. For måske er din kerneydelse af sådan en karakter, at det rigtige ikke er at skyde med spredhagl. En effektiv måde at annoncere på kan i de tilfælde være med Leadannoncering. 

Få tilladelse til at sende e-mails til personer, der er 110% i din målgruppe. Ram dem med dit budskab og bliv top of mind

Hvem er det for?

Dig, der er i liberalt erhverv eller yder konsulentydelser og tjenester indenfor et felt. Fx. advokater, bogholdere, revisorer, inkassobureauer, økonomiske rådgivere osv. 

Lead ads kan også opsættes som remarketingkampagner, som kan være ekstremt effektive

Facebook Leadannonceringsikon
Leadfunnel steps - grafik der viser de fire steps: Opmærksomhed, Interesse, behov og handling
CASE eksempel

Baggrund

Advokatfirmaet Plutus og Sønner A/S ønsker at udvide forretningen. Efter en intens brainstorming over dyr rosé og rødvin kommer de frem til, at der er en god businesscase i at skrive testamenter. Det er både praktisk (de kan lade en fuldmægtig udføre og underskrive, så de ikke selv skal bruge tid på det) og samtidig ved de at der er en del ældre mennesker der mangler at få skrevet testamente (det ved de fra alle de sager de kører i retten, når der er opstået arvetvister).

Løsning:  Lokalannoncering

For at skaffe kunder indrykker de an annonce i det lokale dagblad. Resultatet er skuffende: Der er to henvendelser og kun den ene bliver til en sag, og det er først efter flere måneder. De er dog vedholdende og indrykker fast annoncer i samme avis, og får løbende kunder, dog langt færre det forventede, og bestemt langt færre end der burde være når de isoleret set på antallet af personer der har behovet. Hvad går galt?

Problem: Forkert timing

Problemet er at det er vanskeligt, på baggrund af en annonce i en avis,  at få folks opmærksomhed, og det er endnu vanskeligere at vække deres interesse,. Til slut er det svært at skabe et behov, og ikke mindst er det næsten umuligt at få dem til at handle på bagrund af dette behov. Det skyldes at kun en brøkdel af alle de der læser avisen der er i målgruppen for testamenter, for det andet er det utroligt svært at differentiere budskabet overfor dem der er i målgruppen og sidst men ikke mindst er det yderst begrænset hvad mediet tillader. 

Løsning: Lead ads – når du spiller på den lange bange

Ved et tilfælde opdager Plutus og Sønner A/S at de bor overfor marketingfirmaet Sitemee, og kontakter dem for at høre om de kan hjælpe. De får præsenteret en model, der kort opridset ser således ud: 

1) Skab en differienteret digtial kampagne henvendt til to målgrupper a) personer der har behov for et testamente b) personer der er nære familiemedlmmer til personer i gruppe a.
2) Giv et tilbud de ikke kan sige nej til. Lav en annonce der  fx spørger:

Til a: Har du styr på dit testamente? Klik her og få tilsendt vores e-bog der giver dig et overblik over din situation.

Til b: Har dine forældre styr på deres testamente? Klik her …

Vi differentierer desuden det visuelle udtryk eftre køn og målretter samtidig annoncen mod personer der er +40 år.

Kampagne igangsættet på Facebooks annoncenetværk og tjener til at få de rette menneskers opmærksomhed og identificerer dem hvis opmærksomhed er vakt (dem der downloader guiden).

Når de downloader guiden, giver de og samtidig lov til at op sende en mail til dem. Vi har nu deres e-mail adresse, navn og evt. telefonnummer. Hvad skal vi bruge det til? Ringe og sælge? Ikke endnu. 

Hvem er interesseret?

Når vi har opbygget en mængde af leads, skal vi identificere hvilke der er varme. Det gør vi ved at sende en opfølgningsmail til vores 500 leads. I den mail kan vi vælge forskellige tilgange, fx. informationsaften eller “har du spørgsmål? Så ring til Advokatfulægtig Demeter Olsen.  

Ud af de 500 dukkede, 25 op til  informationsaftenen og de fleste endte med at lave en aftale samme aften. Udover det var der indenfor 1 år, yderligere 25 der blev til kunder.

Få de rigtige personers opmærksomhed og sælg til dem, når de er klar!

100% håndteret af Sitemee – du får varme leads ind uden at skulle gøre noget

Sådan gør vi

  1.  På et indledende møde afdækker vi muligheder og strategi for forløbet. Herefter bestemmes budget, tid og target CPA, på baggrund af en dybere forståelse for dit produkt eller ydelse.
  2. Vi udarbejder et eller flere kampagner og søsætter dem. Efter kort tid kan vi begynde at se resultater. Vi stopper dem, der ikke virker og arbejder på at gøre dem, der virker, endnu mere effektive.
  3. Vi arbejder videre med de indkomne leads, eller I overtager selv. Hver case er unik, så her er det forskelligt, hvad der er mest hensigtmæssigt. Men vi kontakter aldrig jeres leads uden forudgående aftale. 

Eksempel på en Facebook LeadAd

Leadannonce for Straetus Inkasso Der er formuleret et budskab, målrettet mod små og mindre erhversdrivende.

Facebook annonceeksempel på leadannonce for Straetus

Herunder kan du se hvordan det ser ud når brugeren klikker på Download

Oplysningerne er allerede forudfyldt, så det eneste brugeren skal gøre er at klikke på indsend. Vi får deres oplysninger, og de får en guide som vi har udarbejdet i samarbejde med Straetus.

Selve leadannoncen

Selve Facebook leadannoncen når brugeren har klikket på den. Eksempel for Straetus
Grafik der viser Emailmarketing og Leadannonce eksempler

Vi laver også opfølgningen

Vil du selv lave guiden? Eller selv sende mailen? Det kan du godt få lov til, men vi kan også stå for hele løsningen fra A-Z. 

 

 

Unikke løsninger

Alle setups er unikke. Vi arbejder med værdiskabende e-mail flows. Det betyder at jeres leads får værdi fra første interaktion. Dermed øges chancerne for at de forvandles til kunder. 

Sky is the limit

Har du en kampagne der skal skaleres til et større setup, med mere end 1000 leads/måned kan klarer vi også den. 

Spørgsmål og svar

Hvad kræver det, for at jeg kan komme igang?
Du skal have en hjemmeside og en Facebookside med en tilknyttet annoncekonto. Vi kan godt hjælpe, hvis det kniber med nogle af delene. Du kan dog starte med at oprette en Facebook Business Manager konto for din virksomhed.

Hvordan ved jeg, om det her er noget for min virksomhed?
Det kan være svært. Der er tilfælde, hvor vi ikke anbefaler Leadads. Ring og få en snak med os om, hvorvidt det er en god ide eller om der måske er andet, der er mere oplagt for din virksomhed og branche. 

Hvad med andre typer annoncering?
Vi laver også Google Ads, og er kreative med video. Kontakt os for mere information.